مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تهران گفت: با توجه به رشد شتابنده جمعیت به سوی سالمندی، یکی از برنامه‌های مهم فرمانداری استان تهران توانمندسازی سالمندان است.

سالمند

به‌گزارش همشهری آنلاین، به نقل از ایرنا، نظام ملکشاهی اظهارکرد: بررسی و رسیدگی به نیازهای فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و معنوی سالمندان  از مسائل مهم است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

ملکشاهی ادامه داد: تا چند دهه آینده، میانسالی به عنوان رده سنی غالب جامعه، جایگزین جمعیت جوان کشور می‌شود. به همین دلیل میانسالان به آموزش‌های ویژه این دوره حیاتی، در بخش‌های خانواده، اجتماعی، پزشکی و پرستاری نیاز دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تهران گفت: توجه به عوامل زمینه موثر بر سطح زندگی دوران سالمندی اهمیت دارد، اما متاسفانه در جامعه ما نسبت به مسائل سالمندی کمتر پرداخته می‌شود.

ملکشاهی افزود: رشد سالمندی اقتضا می‌کند که برنامه ریزی ویژه ای برای ارائه خدمات به این قشر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: فرمانداری تهران با توجه به قانون طرح هایی برای بهره مندی سالمندان از امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی در دست اجرا دارد.

ملکشاهی، ایجاد مجموعه های ورزشی در محلات مناطق ۲۰ گانه تهران مخصوص سالمندان، ارتباط معنوی از طریق سامانه پیامکی به مناسبت های مختلف، ایجاد شبکه مجازی، ایجاد ارتباط کلیه افراد سالمند با هم در تهران و ایجاد شبکه درمانی برای تحت پوشش قرار دادن سالمندان را از جمله طرح های در نظر گرفته شده برای سالمندان برشمرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تهران گفت: تمام سالمندان از طریق خانه سلامت وبا همیاری سراهای محله، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی شناسایی می‌شوند و تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

ملکشاهی افزود: سالمندان کسانی هستند که آگاهی آنها بر اساس تجربه است و در جامعه امروز نحوه برخورد دستگاه‌ها به ویژه کتابخانه‌ها با این قشر باید با شناخت اولویت‌ها و نیازهای آنها همراه باشد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان کتاب‌هایی را در اختیار سالمندان قرار داد که متناسب با نیاز و اوقات فراغت آنها باشد.

ملکشاهی گفت: مشارکت خیرین در زمینه حمایت از سالمندان نیز این فرصت را فراهم می‌کند که منابع عمومی در امور دیگری برای خدمت رسانی به مردم هزینه شود و همچنین فعالیت های آموزشی و حساس کردن جامعه نسبت به مراقبت از سالمندان می‌توان بسیاری از هزینه‌های درمانی این افراد جلوگیری کرد.

کد خبر 501397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha